چرا توصیه های سلامتی افراد بالای 100 به درد شما نمی خورد؟

به گزارش مجله معلمی، دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا بعضی افراد بیش از 100 سال عمر می نمایند، اما بر این باورند که بهتر است از دریافت توصیه های سلامتی از خود فرد صد ساله خودداری گردد.

چرا توصیه های سلامتی افراد بالای 100 به درد شما نمی خورد؟

به گزارش خبرنگاران ، مرگ پیرترین فرد دنیا، ماریا برانیاس موررا(Maria Branyas Morera)، در سن 117 سالگی ممکن است باعث گردد بسیاری در خصوص رازهای یک زندگی فوق العاده طولانی فکر نمایند، اما دانشمندان می گویند که بهتر است از بهره گیری از توصیه های او در خصوص طول عمر 100 ساله خودداری گردد.

به نقل از ایسنا، ریچارد فراقر(Richard Faragher)، استاد دانشگاه برایتون، می گوید که در واقعیت، دانشمندان هنوز در کوشش هستند تا دریابند چرا بعضی از افراد بالای 100 سال عمر می نمایند.

او اضافه نمود که دو نظریه اصلی وجود دارد.

او گفت اولین مورد این بود که بعضی افراد اساسا خوش شانس بوده اند. به عبارت دیگر، صرفا اینکه 100 ساله ها عادات خاصی داشتند، به این معنی نیست که این عادت ها باعث طول عمر آنها شده است و این یک اشتباه در منطق است که به عنوان سوگیری بقا شناخته می گردد.

او اضافه نمود: صرفا به این علت که از کشیدن 60 سیگار در روز جان سالم به در برده اید، به این معنی نیست که 60 سیگار در روز برای شما خوب است.

او گفت نظریه دوم این بود که صدساله ها دارای ویژگی های ژنتیکی خاصی هستند که آنها را برای زندگی طولانی تر تجهیز می نماید و به عبارت دیگر آنها در نتیجه ژنتیک شان قوی تر می شوند.

با این حال، هر دو نظریه به یک هشدار منتج می شوند: هرگز، نکات سلامتی و سبک زندگی را از یک فرد 100 ساله نگیرید.

او اضافه نمود: آنچه که بیشتر اوقات در خصوص بیشتر 100 ساله ها می بینید این است که آنها ورزش زیادی نمی نمایند. اغلب، رژیم غذایی آنها نسبتا ناسالم است، با اشاره به اینکه بعضی از 100 ساله ها نیز سیگاری بوده اند.

او گفت: این در مواجهه با شواهد اپیدمیولوژیک زیادی که ما در خصوص چگونگی افزایش امید به زندگی سالم در اختیار داریم، نادرست است.

وی اضافه نمود که یک مطالعه بزرگ نشان داد که سیگار نکشیدن، ورزش کردن و خوردن پنج وعده میوه و مصرف سبزیجات در روز می تواند امید به زندگی را تا 14 سال افزایش دهد.

او گفت: این واقعیت که صدساله ها بسیاری از این کارهای ناسالم را انجام می دهند و هنوز هم طول عمر بالایی دارند، نشان می دهد که آنها یا خوش شانس هستند یا از لحاظ ژنتیکی بسیار قوی هستند.

برانیاس اذعان داشت که شانس در زندگی طولانی او نقش داشته است، در حالی که دخترش روزا مورت زمانی آن را به ژنتیک نسبت داد. مورت در سال 2023 به تلویزیون منطقه ای کاتالونیا گفت: او هرگز به بیمارستان نرفته است، هیچ استخوان او نشکسته است، او خوب است، او درد ندارد.

دیوید سینکلر(David Sinclair)، مدیر اجرایی مرکز بین المللی طول عمر، می گوید: از حدود 100 سال پیش، آنچه که ما آغاز به تماشا آن کردیم، پیشرفت های عظیمی در امید به زندگی بود که ناشی از بهبود در کاهش احتمال مرگ بچه ها به علت وجود واکسیناسیون و آب تمیز است.

اما او گفت که دولت ها بعلاوه باید برای یاری به افراد برای انتخاب های سالم تر اقداماتی انجام دهند. انتخاب هایی که در نهایت به آنها یاری می نماید عمر طولانی تری داشته باشند و اضافه نمود که بسیاری از مردم در محیط هایی زندگی می نمایند که ورزش کردن، خوب غذا خوردن یا اجتناب از آلودگی سخت است.

همانطور که سینکلر گفت، در حالی که اخبار مربوط به 100 ساله ها شاد به نظر می رسد، اغلب معین می شد که چنین افرادی با چالش هایی مانند زندگی چندین ساله در تنهایی روبرو هستند.

او گفت: واقعیت همواره آنقدر که به نظر می رسد مثبت نیست.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 615

به "چرا توصیه های سلامتی افراد بالای 100 به درد شما نمی خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا توصیه های سلامتی افراد بالای 100 به درد شما نمی خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید