کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

به گزارش مجله معلمی، کانادا در تاریخ بیست و سوم دسامبر با برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری از 5000 متقاضی دیگر دعوت کرد تقاضای خود را برای اقامت دائم کاناد ارائه نمایند. حداقل امتیاز در این پذیرش 468 بوده است که نسبت به پذیرش قبلی که در تاریخ نهم دسامبر برگزار شده حاکی از کاهش یک امتیازی است. این چهارمین باری است که طی پذیرش اکسپرس برای 5000 متقاضی دعوتنامه صادر می گردد. بدین ترتیب کانادا از ابتدای امسال میلادی که آخرین روزهای آن را سپری می کنیم مجموعا 107,350 دعوتنامه صادر نموده است. صدور این تعداد دعوتنامه نشانگر این است که کانادا خود را متعهد به استقبال از تعداد بیشتری مهاجر در سال 2021 و بعد از آن می داند.

کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های نو را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می نماید.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می گردد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: چهارم ژوئن 2020 راس ساعت 13:39:44 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی 471 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار نموده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها پیروز به دریافت دعوتنامه شده اند. گفتنی است که پذیرش 30 سپتامبر 2020 صد و شصت و چهارمین پذیرشی بود که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی برگزار نموده است. این پذیرش بعلاوه سی و دومین پذیرش امسال میلادی بوده است.

تعدادی از مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری طی هفته های اخیر فعال بوده اند. استان های انتاریو، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا طی چهار هفته اخیر پذیرش های استانی مرتبط با اکسپرس انتری برگزار نموده اند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

فرنوش 29 ساله است و مدرک لیسانس دارد. او سه سال اخیر به عنوان طراح گرافیک مشغول به کار بوده است. سطح زبان انگلیسی فرنوش پیشرفته است. با اینکه فرنوش تا به حال در کانادا نه کار نموده و نه تحصیل برادری در کانادا دارد که ساکن تورنتوست و اقامت دائم کانادا دارد. فرنوش با داشتن 468 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS توانسته در پذیرش بیست و سوم دسامبر دعوتنامه دریافت کند.

آریا 29 ساله و دارای مدرک فوق لیسانس است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره 8، در مهارت های مکالمه نمره 7.5 و در مهارت های خواندن و نوشتن نمره 7 بگیرد. آریا چهار سال مشاور مدیر بوده است. با اینکه تا به جال در کانادا نه کار نموده و نه تحصیل با داشتن 472 امتیاز در سیتم جامع رتبه بندی یا CRS برای دریافت دعوتنامه در نوترین پذیرش اکسپرس انتری واجد شرایط بوده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 219

به "کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید