لیست کتاب هایی که باید در سال 1402 بخوانیم، از مهدی رجبی تا رولد دال

به گزارش مجله معلمی، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، تعطیلات و روزهای پایانی هفته فرصت مناسبی است تا با یک برنامه ریزی درست و مناسب به سراغ کتاب هایی برویم که در سال 1401 فرصت مطالعه آن را پیدا نکردیم؛ آثاری که بر اساس پیشنهاد اهالی قلم به لیست مطالعاتی ما اضافه شده و به خودمان قول داده ایم که در نخستین فرصت پیش آمده در سال نو به سراغ آنها برویم. مرضیه فعله گری، نویسنده در گفت وگو با ایبنا به تعدادی از این آثار که باید به لیست مطالعاتی خودمان اضافه کنیم، پرداخته است که در ادامه می خوانید:

لیست کتاب هایی که باید در سال 1402 بخوانیم، از مهدی رجبی تا رولد دال

فعله گری در نخستین پیشنهاد خود دو اثر داستانی تالیفی رونی یک پیانو قورت داده اثر تیمور آقامحمدی و کنسرو غول نوشته مهدی رجبی را برای مطالعه در تعطیلات آخر هفته به مخاطبان علاقه مند به ادبیات نوجوان معرفی کرد.

وی درباره علت انتخابش گفت: رونی یک پیانو قورت داده و کنسرو غول از نمونه آثار نویسندگان ایرانی هستند و هر کدام از این آثار محتوای بسیار مناسبی برای نوجوانان دارند. علت انتخاب رونی یک پیانو قورت داده به این علت است که به سبب شناخت دنیای نوجوان امروز و نشان دادن مسائل و مسائل آنها و این که نوجوان امروز چگونه با چالش ها روبه رو خواهد شد.

این بانوی نویسنده ادامه داد: در کتاب کنسرو غول مهدی رجبی تمام تلاشش را نموده است تا رویارویی نوجوان تنها با مسائل و مسائل را به زبان طنز بیان کند؛ البته در این کار هم بسیار پیروز بوده است.

وی با اشاره به آثار خواندنی فرهاد حسن زاده گفت: به عقیده من بیشتر آثار فرهاد حسن زاده نیز به علت طنز لطیفی که چاشنی اتفاقات داستانی می گردد، خواندنی، مجذوب کننده، بسیار سرگرم کننده و در عین حال آموزنده است.

فعله گری در معرفی آثار ترجمه نیز گفت: آسفالتی ها نوشته تاد استراسر نیز بسیار عالی است؛ زیرا نویسنده در این کتاب سعی نموده زندگی خیابانی، کارتن خوابی و برانگیختن حس همدردی را به تصویر بکشد. بعلاوه دو کتاب نام من میناست و اسکلیگ و بچه ها اثر دیوید آلموند نیز بسیار مجذوب کننده است.

وی در شرح این دو اثر گفت: علت اینکه پیشنهاد می کنم این دو کتاب را با هم بخوانند، به علت ارتباط آنها با هم است. بذر اتفاقات در کتاب نام من میناست کاشته شده و در اسکیگ و بچه ها به بار می نشیند. خودم اول اسکلیگ و بچه ها را خواندم و بعد که در حال خواندن نام من میناست بودم شوق و ذوق زیادی داشتم تا بذر اتفاقات هر چه زودتر کاشته گردد.

فعله گری در خاتمه گفت: خواندن کتاب گِل به قلم دیوید آلموند را به هر نوجوانی به شدت توصیه می کنم. گِل نمونه شاخص یک کتاب فلسفی عمیق که تضاد بین مرگ و زندگی را به شکلی هنرمندانه به تصویر می کشد. در آخر هم از بین آثار ترجمه، تمام آثار رولد دال پیشنهاد می کنم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 527

به "لیست کتاب هایی که باید در سال 1402 بخوانیم، از مهدی رجبی تا رولد دال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کتاب هایی که باید در سال 1402 بخوانیم، از مهدی رجبی تا رولد دال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید