از غیبت پهلوان تا نقطه ضعفی تکراری؛ نگاهی به نمایش پرسپولیس در سوپرجام

به گزارش مجله معلمی، خبرگزاری خبرنگاران- احسان پهلوان نتوانست پرسپولیس را در بازی سوپرجام همراهی کند.

از غیبت پهلوان تا نقطه ضعفی تکراری؛ نگاهی به نمایش پرسپولیس در سوپرجام

به گزارش خبرنگاران، بی تردید یکی از بازیکنانی که یحیی گل محمدی روی بازی او در چمن فوق العاده آماده سیرجان حساب ویژه ای باز نموده بود، احسان پهلوان بود. بازیکنی که تابستان سال گذشته به همراه تعد زیادی از نفرات مورد نظر یحیی گل محمدی پرسپولیسی شد و یکی از ارکان رسیدن سرخ پوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت. اما در ادامه راه او نیز همانند خیلی از همان ستاره های تازه سرخ پوش شده دچار افت شد تا نیمکت نشین گردد. او پس از این نیمکت نشینی چند بازی برای پرسپولیس بازی کرد و درحالی که در حال رسیدن به شرایط خوب گذشته بود دچار مصدومیت شد تا باز هم از ترکیب دور گردد.

جالب این که پهلوان در چند هفته سرانجامی سرانجامی نیم فصل اول به ترکیب اضافه شد و بازی های فوق العاده ای را به نمایش گذاشت. فرم خوب او در چند بازی منتهی به نیم فصل به ویژه بازی با ذوب آهن در جام حذفی، خیال یحیی و پرسپولیسی ها را بابت این که پهلوان از روزهای بدش عبور نموده و دوباره شرایط لازم را به دست آورده راحت نموده بود. برهمین اساس کادرفنی پرسپولیس روی بازی این بازیکن باهوش و تکنیکی مقابل فولاد حساب ویژه ای باز نموده بود. به خصوص این که پهلوان در زمین های مناسب عملکرد متفاوتی دارد و یحیی به خوبی می دانست بازی متفاوتی را از پهلوان در چمن سیرجان خواهد دید.

پهلوان باز هم دچار بدشانسی شد و با مثبت شدن تست کرونایش در آخرین لحظات بازی با فولاد را از دست داد. بی تردید اگر پهلوان با توجه به بازی های فوق العاده اش در زمین بود و مهدی ترابی نیز در آخرین لحظات قرنطینه نمی شد شاهد پرسپولیس متفاوتی در زمین می بودیم اما هرچه هست سرخ ها در غیاب تعداد زیادی از نیروهای خود مقابل تیم تجهیز شده فولاد قرار گرفتند و ده نفره شکست خوردند. حالا باید منتظر بود و دید چه زمانی دوران قرنطینه احسان پهلوان به سرانجام خواهد رسید.

به نظر می رسد پرسپولیس هنوز نتوانسته ضعف بزرگ خود در نیم فصل اول را رفع کند. پرسپولیس مقابل فولاد باز هم روی یک ضربه آغاز مجدد گل خورد. پرسپولیس و فولاد روز قبل بازی سوپرجام را برگزار کردند و سرخ پوشان در یک بازی نه چندان پیروز مقابل شاگردان نکونام شکست خوردند. اما نکته ای که در این میان جلب توجه می کرد باز شدن دوباره دروازه پرسپولیس روی یک ضربه آغاز مجدد بود.

مرور بازی های پرسپولیس در نیم فصل اول نشان می دهد بیشتر گل هایی که شاگردان یحیی گل محمدی در بازی های لیگ 21 دریافت نموده اند روی ضربات کرنر و ایستگاهی رقبا به ثمر رسیده و پرسپولیس کمتر در جریان بازی گلی دریافت نموده است. آماری که نشان می دهد سرخپوشان به وضوح از این نظر دچار نقاط ضعف هستند. برهمین اساس پیش بینی می شد یحیی گل محمدی و مطهری در نیم فصل روی این ضعف بزرگ کار نموده و با توجه به این که در خط دفاعی بازیکنان زیادی داشته و دستشان پر است این مشکل را مرتفع نمایند. گلی که روز قبل فولادی ها به ثمر رساندند نشان داد پرسپولیس همچنان از این موضوع رنج می برد و یکی از راه های گلزنی تیم های حریف همین ضربات آغاز مجدد است. حال باید دید یحیی تدبیری برای حل این مشکل بزرگ خواهد داشت یا نه.

اخراج مهدی شیری در دقیقه 63 بازی با فولاد آب سردی بر حملات آتشین پرسپولیس روی دروزاه فولاد بود که ترمز این تیم را برای دقایقی کشید و حتی کادرفنی تیم را دچار شوک کرد. نگاهی به دقایق تعویض ها نشان می دهد گل محمدی و مطهری اولین واکنش خود را به اخراج مهدی شیری در دقیقه 70 نشان دادند. یعنی 7 دقیقه بین اخراج مدافع راست پرسپولیس و تصمیم کادرفنی برای تعویض طول کشید تا معین گردد هرگز پیش بینی نمی شد مهدی شیری برای دومین بار در یک فینال بزرگ و حساس تیمش را تنها بگذارد!

پرسپولیس در دقیقه 70 دست به تعویض 5 بازیکن زد و نیمی از تیمش را عوض کرد تا مقابل تیم 11 نفره و سرحال فولاد از نظر بدنی و تنفسی کم نیاورد. از دقیقه 70 به بعد بود که سیستم پرسپولیس نیز تغییر کرد و با حضور علی نعمتی، حنانوف و صفروف در زمین، پرسپولیس به دفاع سه نفره تغییر سیستم پیدا کند.

جالب این که تدابیر یحیی اگرچه منجر به گل و تغییر نتیجه بازی نشد اما باعث شد پرسپولیس با یک یار کمتر حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک ببیند. اما از آن جایی که پایه ریزی حملات روی ارسال بود، خط دفاعی فولاد تمام توپهای هوایی را زد. در مجموع پرسپولیس مقابل فولاد برای 20 دقیقه بازی و 7 دقیقه وقت اضافی اعلام شده از سوی داور، سه دفاعه بازی کرد تا نشان دهد بازی با این سیستم را هم خوب بلد است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 312

به "از غیبت پهلوان تا نقطه ضعفی تکراری؛ نگاهی به نمایش پرسپولیس در سوپرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از غیبت پهلوان تا نقطه ضعفی تکراری؛ نگاهی به نمایش پرسپولیس در سوپرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید