7 مقصد خاص پاییزی یزد

به گزارش مجله معلمی، ایران چهارفصل ما برای تمام ایام سال مقاصد شگفت انگیزی دارد آنقدر که گردشگران از بین برترین ها انتخاب می نمایند. یکی از مقاصد ناب ایران برای یک سفر به یادماندنی یزد است.پس شال و کلاه کنید و آماده شوید برای سفر به خاص ترین مقصد پاییزی ایران.

7 مقصد خاص پاییزی یزد

خبرنگاران: دنیاشهر یزد با آب و هوای گرم و کویری اش باب سفر پاییزی است . حالا اگر می پرسید در سفر به یزد زیبا کجا برویم ما 7 مقصد دل انگیز آن را برایتان نام می بریم.

کویر کاراکال یزد

یکی از معروفترین کویرهای یزد کویر کاراکال است که در نزدیکی روستایی به نام صادق آباد واقع شده و یکی از محبوب ترین جاهای تماشای یزد در پاییز برای گردشگران به شمار می رود. کاراکال در گذشته زیستگاه یکی از گربه سانان ایرانی بوده است که نام آن کاراکال است و به همین علت این کویر به ابن نام معروفیت یافته است.

مهریز

مهریز یزد با باغ های انارش و پاییز هزار رنگ و دلنشینش منتظر شماست. . این شهر در کنار شهر هایی همانند تفت و … جزو بهترین جاهای تماشای یزد در پاییز به شمار می رود.گردشگران در این شهر می توانند به جاذبه های طبیعی و تاریخی که دارد تماشا نمایند.

روستای فهرج

یکی از بهترین جاهای تماشای یزد در فصل پاییز روستای فهرج است که در 30 کیلومتری بخش شرقی شهر یزد و در میان کویر واقع شده است. بهترین فصل برای سفر به این روستای تماشای فصل پاییز می باشد. این روستا دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی می باشد و قدمت این روستا به قبل از پیدایش اسلام باز می گردد. این روستا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری است.

باغ های شهر یزد

بسیاری در این باورند که یزد به علت آب و هوای گرم و خشکی که دارد فاقد هر گونه باغ یا طبیعت سر سبزی است اما این باور کاملا غلط است. این استان دارای باغ های تاریخی، کشاورزی و … بسیاری می باشد که هر کدام از آنها به عنوان یک جاذبه گردشگری برای گردشگران محسوب می گردد. در فصل پاییز باغ های این شهر کویری دارای ظاهری بسیار مجذوب کننده و حال و هوای فوق العاده ای می باشند که می توانند به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شوند.

روستای خرانق

روستای خرانق که در حدود 85 کیلومتر با شهر یزد فاصله دارد یکی از خاص ترین و مهیج ترین روستا های تاریخی ایران روستای خرانق است. این روستا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان یزد در تمام فصول سال از جمله فصل پاییز بوده است که در این فصل بسیار تماشای می گردد.این روستا دارای حدود 4500 سال قدمت دارد و دارای آب و هوایی بسیار خنک می باشد و هرساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا از این روستا بازدید می نمایند.

کویر سیاه کوه

این کویر که در 40 کیلومتری شهر اردکان واقع شده است یکی دیگر از جاهای تماشای یزد در فصل پاییز کویر سیاه کوه می باشد که در میان گردشگران خارجی و داخلی بسیار پرطرفدار و محبوب است. قله ها و قرارگیری شن های این کویر بسیار خاص و زیبا است و به همین علت کویر سیاه کوه یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی این استان به شمار می رود. شکل کویر سیاه کوه هلال ماه می باشد که قله سیاه کوه در مرکز قوس هلالی آن قرار گرفته است.

بافت تاریخی یزد

فصل پاییز از رنگ های نارنجی زرد قهوه ای تشکیل شده است و چون بافت تازیخی یزد ظاهری کاهگلی دارد یک انتخاب ایده آل دیگر برای فصل پاییز می باشد و به همین علت در هنگام بازدید از بافت تاریخی در فصل پاییز منظره ها بسیار زیبا و هیجان انگیزی را می توان مشاهده کرد.بعلاوه یک مکان بسیار ایده آل برای فیلم برداری، عکاسی و … می باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 592

به "7 مقصد خاص پاییزی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مقصد خاص پاییزی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید