تور استرالیا ارزان: پرواز عجیب 14 ساعته از دبی تا استرالیا با حفره ای در بدنه هواپیما

به گزارش مجله معلمی، یک کارشناس هوانوردی معتقد است هواپیمایی که 14 ساعت با حفره بزرگی در بدنه خود پرواز کرد، یک مورد در میلیون است.

تور استرالیا ارزان: پرواز عجیب 14 ساعته از دبی تا استرالیا با حفره ای در بدنه هواپیما

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش یورو نیوز؛ مسافران پرواز امارات از دبی به بریزبن استرالیا روز آدینه گذشته، هنگام پیاده شدن از هواپیما از تماشا این حفره شوکه شدند.

این شرکت هواپیمایی می گوید که سوراخ روی بدنه زمانی ایجاد شد که یکی از لاستیک های ایرباس ای380 اندکی پس از بلند شدن ترکید. هیچ مسافری در این پرواز آسیب ندید و هواپیما طبق برنامه ریزی سفر به مقصد رسید.

یوهانس بورو، خلبان و مدرس ارشد مطالعات هوانوردی در دانشگاه کینگستون لندن به یورونیوز می گوید که این حادثه بسیار غیرعادی است.

وی اضافه می نماید: احتمالا یک مورد در میلیون است و چیز نیست که هر روز ببینیم.

یکی از مسافران این پرواز به نام پاتریک به یکی از رسانه های استرالیا گفت که حدود 45 دقیقه پس از پرواز صدای هشدار دهنده ای را شنید.

وی گفت: یک صدای بلند بود و من به وسیله کف هواپیما آن را نیز احساس کردم.

وی در ادامه اضافه نمود که خدمه همچنان آرام باقی مانند، سرو غذا را متوقف کردند و بال ها و موتورها را آنالیز کردند.

این هواپیما با نزدیک شدن به فرودگاه بریزبن به نیروهای کنترل نماینده ترافیک هوایی خبر داد که در هنگام فرود به خدمات اضطراری احتیاج دارند.

این حادثه که آدینه گذشته رخ داد سر و صدای زیادی کرد. بعضی در شبکه های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که چرا پس از تشخیص حادثه، خدمه پرواز تصمیم گرفتند جهت را ادامه دهند.

یوهانس بورو شرح می دهد اگر هیچ نشانه ای در سیستم پیدا نشود خدمه نمی توانند کار زیادی انجام دهند چرا که آسیب به بخش بیرونی هواپیما وارد شده است. اما اگر حفره در محفظه ای که هوا تحت فشار است ایجاد می شد، ماجرا فرق می کرد.

دکتر بورو می گوید: اگر به عنوان خلبان صدای بلندی را بشنوید ابتدا خدمه متوقف می شوند و اقدام به بازرسی و نگاه کردن به بیرون هواپیما می نمایند. در این مورد البته آن ها نتوانستند چیزی ببینند چراکه حفره در پایین بود.

هیچ دوربینی در این بخش از هواپیما وجود ندارد و هیچ سنسوری نیز برای آنالیز سوراخ ها نیست. این کارشناس هوانوردی اضافه می نماید که با آنالیز های بصری و نشانگرهایی که مسئله ای را نشان نمی دهند خلبان ها دلیلی برای نگرانی بیش از حد نداشتند.

آنالیز سومی که آن ها احتمالا انجام داده اند، تماس با فرودگاه دبی است تا ببینند آیا بخشی از هواپیما در حین بلند شدن از بدنه جدا شده است یا خیر. اما گزارش ها نشان می دهد که در باند فرودگاه چیزی پیدا نشد.

مسافران پرواز، سر و صدایی بیشتر از حالت عادی را در این پرواز تجربه کردند اما به گفته متخصصان هوانوردی در خطر نبودند.

هواپیمایی امارات در پاسخ به نقص فنی هواپیما در روز آدینه اضافه نمود که فیرینگ (پسارگیر) به طور کامل از سوی مهندسان، شرکت ایرباس و تمامی مقامات مربوطه تعویض، آنالیز و پاکسازی شده است.

این سازمان تاکید نمود که ایمنی مسافران و خدمه همواره اولویت اصلی ما بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 386

به "تور استرالیا ارزان: پرواز عجیب 14 ساعته از دبی تا استرالیا با حفره ای در بدنه هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: پرواز عجیب 14 ساعته از دبی تا استرالیا با حفره ای در بدنه هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید