بی دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح نو ویندوز ، عکس

به گزارش مجله معلمی، گجت نیوز نوشت: مایکروسافت خیلی اتفاقی در یک کنفرانس، طراحی نو ویندوز 12 را لو داد. Windows 12 نسخه بعدی سیستم عامل این شرکت است که سال 2024 معرفی می گردد.

بی دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح نو ویندوز ، عکس

مایکروسافت اسکرین شاتی را از یکی از رابط کاربری های معرفی نشده ویندوز در کنفرانس Ignite 2022 به نمایش گذاشته است که به نظر می رسد این رابط کاربری نشانگر طراحی تازه ویندوز 12 است!

این کمپانی آمریکایی کامپیوترهای تازه سری Surface را با خود به کنفرانس Ignite 2022 آورده بود. در یکی از تصاویر معرفی این کامپیوترها، محیط رابط کاربری ناشناخته ای دیده می گردد که با آنچه در ویندوز 11 می بینیم فرق دارد. همین باعث شده بسیاری تصور نمایند که این رابط کاربری مربوط به Windows 12 است.

طراحی تازه ویندوز 12 اینگونه است

وب سایت Windows Central یکی از برترین منابعی است که اخبار مربوط به نسخه های معرفی نشده ویندوز را منتشر می نماید. این وب سایت معتقد است که تصویر منتشر شده مربوط به اپلیکیشن Microsoft Teams است و این برنامه اجرا شده را روی یک کامپیوتر مجهز به نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز به نمایش می گذارد.

تصویر مورد بحث، یک رابط کاربری تازه را به نمایش می گذارد. چیزی که شبیه به رابط کاربری فعلی ویندوز 11 نیست. یک تسک بار شناور در پایین صفحه دیده می گردد که آیکون های سیستمی را می توانید در گوشه سمت راست بالای صفحه ببینید. بخش جستجوی شناور را هم در قسمت بالای و وسط صفحه دیده می گردد. یک ویجت مربوط به شرایط آب و هوا هم در گوشه بالا سمت چپ صفحه تعیین است.

یکی از طراحان سایت Windows Central رابط کاربری به نمایش درآمده در این تصویر را بازسازی نموده که تصویر آن را در زیر می بینید. شاید این رابط کاربری نهایی نسخه بعدی ویندوز نباشد، اما به نظر می رسد که طرح اولیه آن است و مایکروسافت خواسته آن را به طور غیرمستقیم فاش کند. این نسخه با کدنام NextValley در دست توسعه قرار گرفته است.

یک رابط کاربری تازه با پشتیبانی کامل از نمایشگرهای لمسی

مایکروسافت کوشش می نماید رابط کاربری ویندوز را تا حد ممکن کاربرپسند طراحی کند. به طوری که هم با ماوس و کیبورد و هم با ورودی لمسی بتواند برترین عملکرد ممکن را ارائه کند. در حال حاضر ویندوزی که از چنین ویژگی های بهره مند باشد، به چالش جدی تبدیل شده است. این سیستم عامل می تواند گزینه جذابی برای تبلت ها و کامپیوترهای تاشو لمسی باشد.

همانطور که گفته شد بعید است که این تصویر مربوط به نسخه نهایی رابط کاربری ویندوز 12 باشد. این به نوعی مسیری را نشان می دهد که سیستم عامل مایکروسافت در طول آن حرکت می نماید.

مایکروسافت از ویندوز 8 به بعد تمرکز خودش را روی طراحی یک رابط کاربری با پشتیبانی از ورودی لمسی گذاشته است. ویندوز 10 احتیاج به ماوس و کیبورد را برای کامپیوترهای لمسی از بین برد و ویندوز 11 هم همین رویه را ادامه داد. حال باید دید طراحی تازه ویندوز 12 چگونه به این سمت حرکت می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 496

به "بی دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح نو ویندوز ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح نو ویندوز ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید