نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران سال جاری بخش مجزایی برای صنایع دستی ندارد

به گزارش مجله معلمی، خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات منتشر شده، نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران سال جاری بخش مجزایی برای صنایع دستی ندارد.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران سال جاری بخش مجزایی برای صنایع دستی ندارد

نمایشگاه بین المللی گردشگری قرار است از 23 تا 26 بهمن 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و از روز دوشنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 بعدازظهر برگزار گردد.

این هفدهمین دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته است با این تفاوت که قرار نیست بخشی از غرفه های آن به صنایع دستی اختصاص پیدا کند. در سالهای پیش صنایع دستی بخشی از این نمایشگاه بود و تعدادی از سالن ها به صنایع دستی تخصیص داده میشد. اما سال جاری قرار است صنایع دستی فاخر در بعضی از غرفه ها به فراخور استفاده آنها در مراکز گردشگری دیده گردد.

در نمایشگاه سال جاری دو هزار متر فضای رایگان برای مشارکت کنندگان خارجی و تخفیف 50 درصدی برای مشارکت کنندگان داخلی در نظر گرفته شده است. بعلاوه گردشگری و سرمایه گذاری سبز شعار نمایشگاه سال جاری است.

سال جاری معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی به اسپانیا می رود تا در نمایشگاه گردشگری فیتور شرکت کند. در حاشیه این نمایشگاه که اوایل بهمن ماه برگزار می گردد، از زوراب پولولیکاشویلی رئیس سازمان جهانی جهانگردی دعوت خواهد شد تا وی در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کند.

درباره تم برگزاری نمایشگاه نیز چند روز پیش علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در نشست هماهنگی برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: احتیاج است تم یا مضمون غرفه های گردشگری هر استان با استفاده از ایده های خلاقانه، با آزادی عمل، اندیشه بروز و بدون هزینه و تأثیرگذاری بالا از سوی هر یک از ادارات کل استان های سراسر کشور اعلام گردد به گونه ای که تم معرفی شده به صورت تک مورد و اختصاصی باشد و نمایانگر اولویت و ماهیت گردشگری استان مورد نظر گردد.

وی بعلاوه به بهره مندی از برپایی کارگاه های زنده صنایع دستی و نیز بهره مندی از روایتگری میراث فرهنگی ناملموس نیز در غرفه های گردشگری استانها تاکید نمود.

معاون گردشگری بعلاوه از مدیران ارشد استانی خواست ضمن بازنمایی و اجرای رویدادهای شاخص گردشگری و مراسم های آئینی بر جذابیت های بصری غرفه ها بیافزایند.

وی بعلاوه مشارکت جدی استان ها در نمایش توانمندی های گردشگری سلامت را نیز در دستور کار قرار داد و گفت: حضور بیمارستان های آی پی دار در رویداد بزرگ گردشگری کشور را در اولویت قرار دهید.

این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و توانمندی های شرکتهای ایرانی در حوزه گردشگری است.

در این نمایشگاه شرکتهای داخلی و خارجی فعال در حوزه های مختلف گردشگری از جمله حمل و نقل، هتلداری، گردشگری سلامت، فرهنگی، گردشگری طبیعت گردی و…حضور خواهند داشت و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 600

به "نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران سال جاری بخش مجزایی برای صنایع دستی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران سال جاری بخش مجزایی برای صنایع دستی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید