ببینید ، رونمایی ناسا از جت مافوق صوت X59 با طراحی منحصر به فرد ، پرواز آن در کدام منطقه آمریکا ممنوع است؟

به گزارش مجله معلمی، جت مافوق صوت X59 با ظاهری علمی تخیلی هواپیمایی آزمایشی است که هدف آن کاهش مقدار ترکش صوتی (sonic boom) فراوری شده به وسیله هواپیما در شکستن دیوار صوتی است. انتظار می رود که X59 به جای لرزش زمین، ضربه ای شبیه به صدای کوبیدن در خودرو ایجاد می نماید.

ببینید ، رونمایی ناسا از جت مافوق صوت X59 با طراحی منحصر به فرد ، پرواز آن در کدام منطقه آمریکا ممنوع است؟

به گزارش خبرنگاران، لاکهید مارتین که در حال ساخت جت مافوق صوت X59 با ظاهری علمی تخیلی در کالیفرنیا است، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد X59 از آشیانه بیرون می آید و برای آسمان آماده است.

این فیلم طراحی منحصربه فرد X59 را نشان می دهد که دارای دماغه ای تیز و کشیده به طول 38 فوت (11.5 متر) است. با این حال، به علت طول این بخش دماغه، خلبانانی که با X59 پرواز می نمایند، نمی توانند جلوی کابین خلبان را به دقت ببینند.

برای برطرف این مشکل، جت آزمایشی دارای چیزی است که ناسا آن را سیستم بینایی خارجی یا XVS می نامد. XVS در اصل یک سیستم ویدئویی مدار بسته است که از یک دوربین رو به جلو و یک نمایشگر نصب شده در کابین خلبان در جلوی خلبان X-59 تشکیل شده است.

بر اساس گزارش ناسا در سال 2019، این سیستم از نرم افزار پردازش تصویر سفارشی و سیستم های دوربین برای ایجاد نمای واقعیت افزوده از خط دید رو به جلو خلبان این جت همراه با پوشش های گرافیکی داده های پرواز استفاده می نماید.

اکنون که جت مافوق صوت X59 با ظاهری علمی تخیلی مونتاژ شده است، تیم های ناسا و لاکهید مارتین آزمایش های زمینی را برای اطمینان از ایمن بودن و آماده بودن هواپیما انجام خواهند داد.

هنگامی که برای آزمایش پرواز آماده شد، جت بر فراز منطقه ها مسکونی پرواز خواهد نمود تا چگونگی واکنش مردم را به کاهش ترکش صوتی آن، تجزیه و تحلیل نمایند.

هنگامی که این داده ها در دسترس باشد، ناسا آن را به سازمان های نظارتی مانند اداره هوانوردی فدرال (FAA) ارسال می نماید تا برای پرواز تجاری مافوق صوت مجوز بگیرد.

طبق اعلام FAA، پروازهای مافوق صوت بر فراز زمین و در فاصله معینی از خط ساحلی ایالات متحده از سال 1973 ممنوع شده است.

ناسا امیدوار است هواپیماهایی بسازد که پروازهای مافوق صوت را امکان پذیر کند و زمان سفرهای هوایی داخلی را به نصف کاهش دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 573

به "ببینید ، رونمایی ناسا از جت مافوق صوت X59 با طراحی منحصر به فرد ، پرواز آن در کدام منطقه آمریکا ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، رونمایی ناسا از جت مافوق صوت X59 با طراحی منحصر به فرد ، پرواز آن در کدام منطقه آمریکا ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید