رونمایی از طرح ترمینال تاکسی های پرنده در شهر دبی

به گزارش مجله معلمی، مسئولان دبی تصمیم دارند که تا سال 2026، امکان حمل و نقل مسافر و بار به وسیلۀ تاکسی های پرنده را در این شهر فراهم نمایند.

رونمایی از طرح ترمینال تاکسی های پرنده در شهر دبی

خبرنگاران | یک استودیوی معماری انگلیسی به نام فاستر و شرکاء، به تازگی تصاویری از طرح مقدماتی خود برای ترمینال تاکسی های پرنده در شهر دبی را منتشر نموده است. طرح ارائه شده به تایید شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی رسیده است.

به گزارش خبرنگاران ؛ آنطور که استودیوی معماری شرح داده است، ترمینال ورتیپورت (vertiport)، امکان سفری بدون توقف و آسان را در سراسر شهر دبی برای مسافران بومی و خارجی فراهم می نماید. این ترمینال قرار است در کنار فرودگاه دبی ساخته گردد و به شبکۀ متروی این شهر نیز متصل گردد.

منظور از ورتیپورت ماشین های پرنده ای هستند که برخاستن و فرود آمدنشان به صورت عمودی است، از هلی کوپتر ها گرفته تا تاکسی های پرندۀ الکتریکی که قرار است بار و مسافر را در آینده جابه جا نمایند. چنین وسایلی برای برخاستن و نشستن نیازمند مکان های تعیین و معمولا مرتفعی هستند. در طرح ارائه شده نیز نوعی اسکلۀ نسبتا مرتفع برای فرود و پرواز وسایل پرنده در نظر گرفته شده است.

بر روی همین اسکله، سالن های انتظار برای ورود و خروج مسافران نیز ساخته می گردد که علاوه بر حفاظت از مسافران در برابر گرمای شدید هوا، با دیوار های تماما شیشه ای منظره زیبایی از شهر دبی نیز خواهند داشت. لبه های بیرونی محوطۀ ترمینال با ایجاد فضای سبز تلطیف خواهد شد و در محیط داخلی نیز استفاده از مصالح طبیعی، فضایی خوشایند و دوست داشتنی پدید خواهد آورد.

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده قرار است شبکۀ خدمات تاکسی هوایی در دبی در سال 2026 کار خود را شروع کند.

منبع: فرادید
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 528

به "رونمایی از طرح ترمینال تاکسی های پرنده در شهر دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح ترمینال تاکسی های پرنده در شهر دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید