256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی آماده یاری به مردم اردبیل هستند

به گزارش مجله معلمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل گفت: 256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی و برف روب در پایگاه ها راهداری و بیشتر در منطقه ها کوهستانی مستقر شده اند.

256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی آماده یاری به مردم اردبیل هستند

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل از اختصاص پنج میلیون تومان برای یخ زدایی راه های ارتباطی در این استان اطلاع داد.

وثوقی گفت: با این بودجه بیش از 30 هزار تن شن، ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخبندان سطوح محور های مواصلاتی استان خریداری و ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل توضیح داد: مردم برای نمک پاشی راه های روستایی در نقاط جنوبی استان، درخواست های زیادی را مطرح نموده اند، اما با توجه به پایین بودن ضخامت آسفالت، راه های روستایی که غالبا 6 سانتی متر است، امکان استفاده از مخلوط نمک و شن در این راه ها وجود ندارد و از دهیاران و بخشداران انتظار می رود که از این کار خودداری نمایند.

وی تأکید کرد: استفاده مداوم از مخلوط نمک و شن در جاده ها عامل تخریب سطح آسفالت می گردد و سالانه مبالغ کلانی برای ترمیم آسفالت، لکه گیری و اجرای روکش آسفالن به راهداری تحمیل می نماید.

به گفته وثوقی نگهداری راه های بین شهری و روستایی در خلخال به ویژه گردنه سخت گذر الماس در فصول سرد سال سخت تر از دیگر منطقه ها این استان است. جاده های منطقه خلخال بیش از 900 کیلومتر طول دارند.

وی بیان نمود: 256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی و برف روب در پایگاه ها حضور دارند. بیشتر این نیرو ها در جهت های کوهستانی، برف گیر و گردنه های بلند استان مستقر شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل اعلام نمود: هشت گردنه سخت گذر به نام های الماس، بودالالو، نقدوز، حیران، صایین، اسلام آباد، لنگان و قره آغاج محور های اصلی استان اردبیل را به هم متصل می نمایند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین های پست اطراف بویژه کرانه های جنوبی دریای خزر از شیب ها و پیچ و خم های بسیار تندی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 267

به "256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی آماده یاری به مردم اردبیل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "256 راهدار با 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی آماده یاری به مردم اردبیل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید