کیا EV9، شاسی بلند تازه کیا موتورز، معرفی گردید

به گزارش مجله معلمی، در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی لس آنجلس، کیا موتورز از محصول مفهومی تازه خود با نام EV9 رونمایی نموده است. رونمایی از کانسپت کیا EV9 در نمایشگاه لس آنجلس در واقع پیش نمایشی از خودروی برقی بعدی این شرکت است. آنچه در نگاه اول به چشم می آید، زوایای فراوان در طراحی بیرونی و فضای داخلی مینمالیستی این شاسی بلند است.

کیا EV9، شاسی بلند تازه کیا موتورز، معرفی گردید

کیا می گوید طراحی بیرونی با آن لبه های تیز برگرفته از گرافیک کریستال ها و سنگ های قیمتی است. به عنوان خودرویی برقی نیازی به حضور توری سنتی جلوپنجره در آن احساس نشده است. در مقابل نواری هم رنگ بدنه در قسمتی جلویی آن دیده می گردد.

نمای روبه رو کیا EV9

نمای روبه رو کیا EV9

نمای جانبی کیا EV9

قبلی 1 از 4 بعدی

چراغ های اصلی جلو به شکل مخفی و از نوع ال ایی دیی جذابیت بسیار زیادی دارد. درپوش موتور کاملاً بدون شیب به شیشه جلو می رسد و همین راستا خط کشی شده تا انتهای خودرو ادامه دارد. در نمای جانبی نیز مجموعه ای از خطوط و تفاوت سطح را شاهد هستیم که در ترکیب با رینگ های تازه کیا ویژگی های خودرویی جعبه ای متفاوت را به نمایش می گذارد.

درون کابین این خودرو دیگر خبری از خطوط برجسته و زاویه دار مانند نمای بیرونی نیست. در مقابل راننده نمایشگری دیجیتالی 27 اینچی واقع شده است که تقریباً تا میانه داشبورد امتداد یافته است. یک سانروف بزرگ پانورامیک نیز برای این خودرو طراحی شده است تا نور خورشید تا حد زیادی به کابین وارد گردد.

نمای داخل کیا EV9

نمای داخل کیا EV9

نمای داخل کیا EV9

نمای داخل کیا EV9

قبلی 1 از 4 بعدی

کمترین جزئیات اضافه در فضای داخل کابین وجود ندارد و همه چیز در کمال سادگی ارائه شده است. اینجا بیشتر شبیه به فضای درونی یکی از سفینه های مجموعه جنگ ستارگان به نظر می رسد. بخشی از پوشش کف کابین از تور ماهیگیری بازیافتی شکل گرفته است. بعلاوه از بطری پلاستیکی بازیافتی برای جایگاه ها و چرم مصنوعی برای سایر قسمت ها استفاده شده است.

کیا اظهار نموده که EV9 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی را معادل 483 کیلومتر طی کند. زمانی هم که به شارژر سریع 350 کیلوواتی متصل گردد، طی 20 تا 30 دقیقه می تواند ظرفیت باتری های خود را از 10 به 80 درصد برساند. این کراس اوور الکتریکی فول سایز روی پلتفرم EGMP هیوندای پیشرفته است.

نمای پشت کیا EV9

نمای پشت کیا EV9

نمای پشت کیا EV9

قبلی 1 از 3 بعدی

راندمان آیرودینامیکی کیا EV9 به وسیله ریل های سقفی جمع شونده افزایش یافته است که با لمس دکمه می توان آنها را بالا یا پایین برد. کیا EV9 مانند سایر خودروهای الکتریکی این شرکت آینه های جانبی را کنار گذاشته و از سیستم تازه مانیتورینگ دوربین خودروهای کیا بهره می برد.

به جای آینه های جانبی سنتی هم از دوربین استفاده شده است. ستون های D مثلثی شکل و چراغ های Y شکل هم از ویژگی های قابل توجه نمای عقبی EV9 است. این کانسپت 4.930 میلی متر طول، 2.055 میلی متر عرض و 1.790 میلی متر ارتفاع دارد که یعنی ابعاد آن مشابه تلوراید است. درنهایت قرار است کیا EV9 به عنوان پرچم دار شاسی بلندهای کیا شناخته شده و این مدل 3 ردیفه هم زمان با هیوندای آیونیک 7 در سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد.

آگهی های خرید و فروش خودرو کیا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 402

به "کیا EV9، شاسی بلند تازه کیا موتورز، معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا EV9، شاسی بلند تازه کیا موتورز، معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید