ویدئو، ماهیت و ظرفیت شبکه های اجتماعی
به گزارش مجله معلمی، گستردگی شبکه های اجتماعی در جهان بسیار زیاد است. ظرفیت بعضی شبکه های اجتماعی به حدی بالاست که کاربران را وارد جهانی بی انتهایی از ارتباطات می نماید.
گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرنگاران، شبکه های اجتماعی در جهان متنوع و گسترده اند. در جهان از 24 شبکه اجتماعی معروف نام برده می گردد اما این تعداد، شبکه های فعال با ماهیت های متفاوت در سطح بین المللی را شامل می گردد.
برخی، پیغام رسان ها را به عنوان شبکه های اجتماعی نمی شناسند اما به نظر درست نیست. اگرچه بیشتر پیغام رسان ها ویژگی های ارتباطات شبکه ای ندارند اما برخی از آن ها امکان به اشتراک گذاشتن پیغام برای تعداد زیادی از مخاطبان را به صورت هم زمان به کاربر می دهند که این ویژگی، آن ها را به شبکه های اجتماعی نزدیک تر می نماید. شبکه هایی مرتبط با صاحبان کسب وکار راه افتاده اند و برخی از آن ها تا 500میلیون عضو دارند که فعال بودن حسابشان بر روی سئو (SEO یا بهینه سازی موتور جست وجو) و بازخورد در جهانی کسب وکار تأثیرگذار است. شبکه های دیگری هم برای پیغام رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن به شکل متن یا عکس ایجاد شده اند که البته نوع دومش (عکس) محبوبیت بسیار بالایی دارد. نوع دیگری از شبکه های محبوب، پلتفرم هایی مبتنی بر اشتراک گذاری تصویر و ویدئو از سایت های دیگر است که با سنجاق کردن (پین کردن) یک فایل و نمایش آن در آلبوم کاربر همراه است. برخی از شبکه های اجتماعی محلی برای پرسش و پاسخ هستند که کاربران می توانند سؤالات خود را مطرح نمایند یا به پرسش های دیگران پاسخ دهند. چند شبکه اجتماعی هم محصول محور هستند. به این صورت که تبلیغ محصولات شرکت های مختلف گذاشته می گردد و درباره کیفیت و تجربه استفاده از آن ها بحث می گردد. گاهی این شبکه ها زمینه آشنایی سرمایه گذاران را فراهم می نماید که البته تعداد شبکه های فعال در زمینه تجارت و اقتصاد هم کم نیست. شبکه هایی با اهداف هنری مانند اشاعه موسیقی هم هستند که سبد شبکه های اجتماعی را کامل می نمایند. درباره ماهیت شبکه های اجتماعی صحبت کردیم تا به این نکته برسیم که راستا پیش روی شبکه های اجتماعی بومی، طولانی و ظرفیت هایش بسیار است.
در ادامه موشن گرافی زیر را ببینید:
منبع: خبرگزاری فارس