سفر به ترکیه را با این دلایل در الویت اولتان قرار دهید

به گزارش مجله معلمی، چرا تور ترکیه همیشه اولین گزینه است؟

همه چی دست به دست هم داده اند تا ترکیه جزو انتخاب های اول هر گردشگری قرار بگیرد. بعضی از این موارد را با هم بررسی می کنیم تا با آگاهی کامل ترکیه را در الویت اول لیست خود قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به ترکیه را با این دلایل در الویت اولتان قرار دهید
  • کوهنوردی در اطراف کاپادوچیا (Cappadocia)

چشم انداز ها به سبک ماریولند - فلینتستون (Marioland-Flintstone) در اطراف کاپادوچیا واقعاً خیره کننده هستند! از میان دره ها و صخره های به شکل ها و رنگ های مختلف، با روش های گوناگونی می توانید صعود داشته باشید.

  • ارزش پول

از آنجا که قسمتی از ترکیه در اروپا واقع شده، مردم معمولاً فکر می کنند سفر به ترکیه ممکن است بسیار پر هزینه باشد؛ اما چنین چیزی درست نیست! ترکیه نه تنها کشوری کم هزینه برای گردش است، بلکه ما توانستیم دو نفری، با صرف تنها 95 دلار در روز، از این کشور لذت ببریم. کیفیت اسکان، غذا، حمل و نقل و اماکن ترکیه قطعاً ارزش صرف چند دلار اضافی را دارند. چون لذتی که از این ماجراجویی ها خواهید برد، به طور حتم بسیار بیشتر از دلارهایی است که خرج کرده اید.

  • بازارها

صرف کردن یک روز در یکی از بازارهای ترکیه، برای خودش دیدنی های زیادی به همراه دارد! شلوغی، رایحه های مختلف، مردم و انرژی موجود در آنها هم بسیار جالب است. از بازار بزرگ استانبول گرفته تا بازارهای خلوت تر و عاری از گردشگر در قسمت شرقی این شهر، همگی جالب هستند!

  • حمام ها

سال هاست که این گرمابه های سنتی و باستانی میزبان مردم هستند. البته برخی حمام های خصوصی نیز هستند که می توانید به آنها بروید و در آنها بیارامید، یا پول بیشتری بپردازید و از یک ماساژور بخواهید تن و بدن شما را مشت و مال بدهد! در این صورت میزان چرک و پوست قدیمی که با این کار از بدن تان جدا می شود، غیرقابل باور است، به طوری که پوست تان هرگز این طور احساس تازگی و شادابی نخواهد داشت!

  • دریای مدیترانه

آب های آرام دریای مدیترانه خیلی جالب هستند! به کاباک (Kabak)، دره پروانه (Butterfly Valley)، اولودنیز (Ölüdeniz) و اولیمپوس (Olympos) بروید و از سواحل زیبا و آب های آرام لذت ببرید.

اگر خواهان ماجراجویی در ترکیه هستید یا علاقه مند به دیدن خرابه های باستانی می باشید، در این صورت بهتر است به منطقه ها شرقی ترکیه سری بزنید؛ به ویژه هاران، آنی و شانلی اورفه (Sanliurfa). اگر به شهرهای بزرگتر، دریای مدیترانه یا کوهنوردی علاقه دارید، در این صورت پیشنهاد ما، اقامت در بخش غربی ترکیه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 306

به "سفر به ترکیه را با این دلایل در الویت اولتان قرار دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ترکیه را با این دلایل در الویت اولتان قرار دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید