رادیکال موتور XXR؛ وقتی هیچ چیز هدر نمی رود!

به گزارش مجله معلمی، یکی از خودرو های متفاوتی که تا کنون معرفی نموده ایم، رپچر نام دارد که به وسیله کمپانی رادیکال چند سال قبل معرفی گردید و جزئیاتش اینجا برای مطالعه در دسترس واقع شده است.

رادیکال موتور XXR؛ وقتی هیچ چیز هدر نمی رود!

به گزارش عصر ایران، همانطور که اشاره شد؛ در میدانی که نام های بزرگی، چون پاگانی و کوئنیگزگ حضور دارند یک خودرو ساز جوان انگلیسی به رغم فاصله زیاد از بزرگان میدان، کوشش می نماید تا آینده ای پیروز را برای برند خود شکل دهد. رادیکال موتور اسپرت فراورینماینده انگلیسی خودرو های اسپرت است که در ژانویه سال 1997 میلادی به وسیله دو مهندس و راننده آماتور با نام های میک هاید و فیل ابوت تاسیس شد. رادیکال دو گروه محصول را در خط فراوری خود دارد؛ یکی گروه خودرو های ویژه پیست و دیگری محصولاتی که هم به عنوان خودروی ویژه پیست و هم به عنوان یک اسپرت قانونی در خیابان قابل استفاده است. دفتر مرکزی رادیکال در پیتربورو واقع شده است و 140 کارمند برای آن فعالیت می نمایند.

رادیکال موتور اسپرت اکنون نسخه نوی از خودرو SR1 با نام XXR را معرفی نموده است که مهمترین بروزرسانی این مدل طی 6 سال گذشته محسوب می گردد.

در قسمت پیشرانه از نسل پنجم موتور 1.34 لتری رادیکال با 4 سیلندر استفاده شده که این تپنده 198.8 اسب بخار خروجی و 162.8 نیوتن متر گشتاور دارد. وزن پیشرانه نو رادیکال دقیقا 83 کیلوگرم است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه 6 سرعته سکوئنشال استفاده شده است.

رادیکال اس آر 1 قبل از این بروزرسانی 182 اسب بخارخروجی داشت و با توجه به قوانین مهندسی وزن دقیق خود، طی 3.5 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسید. این آمار برای یک خودروی 182 اسب بخاری بسیار چشمگیر و نمایه ای از پیروزیت طراحی و مهندسی محسوب می گردد و البته تاکید می نماید که حتی 1 اسب بخار هم در عملکرد پیشرانه نسبت به وزن و قواعد ائروداینامیک هدر نمی رود!

رادیکال موتور اسپرت بر اهمیت فناوری پیشرانه نو خود برای خودرو های ویژه پیست تاکید دارد و می گوید: این پیشرانه بسیار سریع گرم و آماده شروع مسابقه می گردد. بعلاوه فاصله تعویض روغن از 6 ساعت به 10 ساعت استفاده مداوم در فاز مسابقه افزایش یافته است. طراحی و فناوری پمپ روغن و عملکرد آن نیز کاملا بروزرسانی شده است.

در بخش تعلیق به سیستم Nik-link اشاره می گردد که در قسمت جلو و عقب از جناغ های غیرمساوی در طول بهره می برود. اداره یاری فنر برعهده پوشراد های قابل تنظیم است و رول بار ها نیز با قابلیت تعویض طراحی و نصب شده اند. بدین ترتیب عملکرد سیستم تعلیق در واکنش های سریع فرمان و بعلاوه فشار سنگین رقابت بسیار چشمگیر خواهد بود.

رادیکال موتور اسپرت

بدنه رادیکال اکس اکس آر نیز در مقایسه با نسل قبلی خود بازنگری و بروزرسانی داشته و یک باله کوسه ای دارای مجرا در قسمت پشت صندلی راننده جانمایی شده که به عبور راحت تر هوا و خنک سازی پیشرانه یاری شایانی می نماید.

خریدار رادیکال اکس اکس آر می تواند کابین را با یک یا دو صندلی سفارش دهد. نشانگر اطلاعات کیلومتر نیز طراحی به سبک خودرو های سرعت را ارائه می دهد. از دیگر آپشن قابل سفارش می توان به جی پی اس، نمایشگر اطلاعات ریس لاگینگ، پایشگر فشار-ترمز و سنسور های زاویه فرمان و کاهنده صدای خروجی اگزوز اشاره نمود.

کمپانی دریافت سفارش برای رادیکال SR1 XXR را شروع نموده، اما قیمت نهایی محصول تعیین نیست و فاز فراوری مالی آن نیز از تابستان 2023 شروع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 534

به "رادیکال موتور XXR؛ وقتی هیچ چیز هدر نمی رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیکال موتور XXR؛ وقتی هیچ چیز هدر نمی رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید