ماه نورد استرالیا با برنامه آرتمیس راهی قمر زمین می گردد

به گزارش مجله معلمی، گنجاندن ماه نورد استرالیا نشان می دهد که ناسا از شراکت های تجاری و بین المللی برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه آرتمیس استفاده می نماید.

ماه نورد استرالیا با برنامه آرتمیس راهی قمر زمین می گردد

به گزارش دیجیاتو، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، استرالیا برای اولین بار یک ماه نورد را به ماه خواهد فرستاد.

به گفته آژانس فضایی استرالیا، این کشور یک ماه نورد روباتیک را در یکی از مأموریت های آرتمیس قرار می دهد که در سال 2026 پرتاب خواهد شد.

آژانس در بیانیه ای در روز سه شنبه نوشت: با تکیه بر تخصص پیشرو در عملیات های از راه دور استرالیا، این ماه نورد خاک ماه را که به نام سنگلیت شناخته می گردد، جمع آوری خواهد نمود. سپس ناسا کوشش خواهد نمود تا اکسیژن را از این نمونه استخراج کند. این گامی کلیدی برای حضور پایدار انسان در ماه است.

ناسا در کوشش است تا به وسیله برنامه آرتمیس حضور دائمی و پایدار انسان را در ماه و اطراف آن تا سرانجام دهه 2020 ایجاد کند.

مقامات ناسا می گویند مهارت ها و دانش آموخته شده در انجام این کار، جهش غول پیکر بعدی بشر را ممکن می نماید، که مأموریتی سرنشین دار به مریخ است.

ناسا تا به امروز آرتمیس 1 را پرتاب نموده است. آرتمیس 1 فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را در اواخر سال گذشته به مدار ماه فرستاد و سپس بازگشت. اکنون این آژانس درحال آمادگی برای ارسال چهار فضانورد به دور ماه در آرتمیس 2 است، که قرار است در اواخر سال 2024 بلند گردد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 3 در اواخر سال 2025 یا 2026 نزدیکی قطب جنوب ماه خواهد نشست.

همانطور که گنجاندن ماه نورد استرالیایی در مأموریتی آینده نشان می دهد، ناسا از شراکت های تجاری و بین المللی برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه آرتمیس استفاده می نماید.

علاوه بر این، آژانس فضایی اروپا ماژول خدمات اوریون را فراهم می نماید و نسل بعدی وسیله نقلیه استارشیپِ اسپیس ایکس، اولین فرودگر سرنشین دار این برنامه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 584

به "ماه نورد استرالیا با برنامه آرتمیس راهی قمر زمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه نورد استرالیا با برنامه آرتمیس راهی قمر زمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید