تور بمبئی: سنگ اندازی هندی ها جلوی پای شرکت تسلا

به گزارش مجله معلمی، تهران (پانا) - هند درخواست تسلا برای کاهش مالیات واردات خودروهای برقی را رد نموده و این شرکت را دعوت به فراوری خودروهای برقی در هند نموده است.

تور بمبئی: سنگ اندازی هندی ها جلوی پای شرکت تسلا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش راشاتودی، ویوک جوهری، رئیس هیئت مرکزی مالیات های غیرمستقیم و گمرک هند، روز پنجشنبه در مصاحبه ای تأیید کرد که دهلی نو از ارائه معافیت های مالیاتی به تسلا سازنده خودروهای برقی مستقر در آمریکا خودداری نموده است.

وی توضیح داد: آنالیز کردیم که آیا باید برای واردات خودروهای برقی تعرفه بگذاریم یا خیر، چون خودروهای برقی در داخل کشور نیز به اندازه اندکی فراوری می گردد سعی کردیم تعرفه های برای واردات ایجاد کنیم.

هند عوارض بسیار بالایی برای واردات خودروهای کامل وضع می نماید که بسته به ویژگی ها و قیمت خودرو از 60 تا 100 درصد متغیر است. سقف اندازه مالیات 400 هزار دلار مشخص شده است که عملاً باعث می گردد تمام خودروهای برقی فراوری شده به وسیله تسلا در این دسته قرار گیرند.

جوهری اظهار داشت: ساختار تعرفه های موجود دیگر شرکت ها را از واردات منصرف ننموده است، بنابراین استثنایی برای تسلا قائل نخواهیم بود.

بعضی از سرمایه گذاری ها در حال حاضر با ساختار تعرفه فعلی وارد بازار هند شده اند. پس دیگران هم می توانند وارد شوند؟ به طوری که برندهای خارجی دیگری در زمینه خودروهای برقی نیز با ساختار تعرفه ای فعلی در کشور به فروش خودروهای خود می پردازند.

در حالی که تسلا قصد خود را برای ورود به بازار هند در اوایل سال 2019 گفت، غول خودروهای برقی هنوز نتوانسته است این کار را به پایان مطلوب برساند.

دولت هند با اشاره به اینکه واردات خودروهای نیمه ساخت و مونتاژ آنها در داخل به معنای کاهش قابل توجه عوارض است، این شرکت را تشویق به ایجاد فراوری داخلی در هند نموده است.

این خودروساز از دهلی نو خواست تا نرخ تعرفه خودروهای مدل بالا را به 40 درصد کاهش دهد و قوانین موجود را برای واردات خودروهای گران قیمت به حالت تعلیق درآورد.

مدیرعامل این شرکت، در پاسخ به سوالی در توئیتر در اواسط ژانویه که خودروهای تسلا در هند در دسترس خواهند بود، گفت که او هنوز در حال مذاکره روی بسیاری از چالش ها با دولت هند است تا عرضه احتمالی این خودرو در این کشور را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 283

به "تور بمبئی: سنگ اندازی هندی ها جلوی پای شرکت تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: سنگ اندازی هندی ها جلوی پای شرکت تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید