ردپای دیوید تیلور در خط خوردن حسن یزدانی

به گزارش مجله معلمی، فدراسیون کشتی فهرستی از هشت مدال آور این رشته برای انتخاب بهترین سال منتشر کرد. قرار است این انتخاب مردمی و به وسیله نظرسنجی انجام گردد. یکی از مهمترین شگفتی های این فهرست خروج نام پرافتخارترین کشتی گیر ایران از جمع بهترین های سال 1401 است. یزدانی سال گذشته و در نظرسنجی مردمی توانست عنوان بهترین صحنه خوشحالی قرن را از آن خود کند.

ردپای دیوید تیلور در خط خوردن حسن یزدانی

در فهرست منتشر شده از سوی فدراسیون کشتی نام قهرمانانی مانند کامران قاسم پور، رحمان عموزاد خلیلی و امیررضا معصومی دیده می گردد. بعلاوه امین میرزازاده نایب قهرمان کشتی فرنگی دنیا در این لیسست حضور دارد. یزدانی بعلاوه جایی در فهرست صدا و سیما برای کسب عنوان بهترین ورزشکار سال 1401 ندارد.

شنیده ها حاکی از آن است که فدراسیون در انتشار این فهرست چند ملاک مهم را مورد نظر قرار داده است. نخستین ملاک کسب مدال طلا در آوردگاه دنیای 2021 بلگراد است. حسن یزدانی در سال 1401 برابر دیوید تیلور مغلوب شد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند. شکست برابر تیلور موجب شد تا وی جایی در فهرست کشتی گیران برتر سال نداشته باشد. در این فهرست نامی از محمدرضا گرایی دارنده مدال نقره قهرمانی دنیا در رشته کشتی فرنگی نیز دیده نمی گردد. گرایی نیز در فینال وزن 67 کیلوگرم نتوانست به مدال طلا برسد.

مولفه کسب مدال طلا نمی تواند علت قطعی حذف نام یزدانی باشد، زیرا در فهرست منتشره از سوی فدراسیون نام امین میرزازاده دیده می گردد که در مسابقات کشتی فرنگی بلگراد به مدال نقره دنیای رسید. حضور این فرنگی کار موجب تقویت این فرضیه شد که فدراسیون با کنار گذاشتن نام یزدانی در پی معرفی کشتی گیران جوان به جامعه و ایجاد انگیزه در آنان است. با خروج نام یزدانی نظرسنجی فدراسیون کشتی می تواند رقابتی تر از گذشته باشد، زیرا محبوبیت حسن یزدانی در کشتی ایران و دنیا بر کسی پوشیده نیست تا جایی که ژنرال هشت ستاره ایران توانایی رقابت با ستاره های رشته های ورزشی دیگر مانند فوتبال را دارد و می تواند با اختلاف در جایگاه نخست قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 514

به "ردپای دیوید تیلور در خط خوردن حسن یزدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای دیوید تیلور در خط خوردن حسن یزدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید