اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان

به گزارش مجله معلمی، به گزارشخبرنگاران (ایبنا)، این نشست با حضور علیرضا رحیمی، عضو هیئت مدیره و معاون فرهنگی سروش، لاله جعفری، نویسنده کودک، مهدی فروزنده دل، کارپرداز فرهنگی، محمود سلامیان، تهیه کننده مل مل، فریبا صفرپور، مترجم روس، حامد نعمت اللهی، مدیر شوراهای علمی و تخصصی، ناصر عابدی، مشاور فرهنگی و مریم عباس زاده، دبیر شورا در محل سالن جلسات حوزه ریاست انتشارات سروش برگزار گردید.

اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان

در ابتدای این جلسه، شرایط حوزه نشر آثار کودک و نوجوان ارزیابی شد و این مسئله مطرح شد که: کتاب کودک و نوجوان در دهه های اخیر همیشه به عنوان یکی از حوزه های درخشان چه به لحاظ کیفی و چه از نظر کمّی در حوزه فرهنگ مطرح بوده است. توجه به ذهنیت، خلاقیت و توانایی های بچه ها و نوجوانان از دیرباز یکی از دغدغه های دانشمندان علوم انسانی بوده است. پیرو این مسئله، چه بسیار نویسندگان، هنرمندان و شاعرانی که جهت جهش فکری و روحی این گروه سنی با انتشار کتاب های ممتاز و شایسته گام های مؤثری برداشته اند که انتشارات سروش هم در این امر پیشتاز بوده است.

بعلاوه در این نشست، سیاست گذاری های حوزه نشر کتاب کودک انتشارات سروش آنالیز و سرفصل های آن تعیین شد. در نهایت نیز مقرر شد این جلسه به صورت مستمر برگزار گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: moelmi.ir شناسه مطلب: 547

به "اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید